Geschiedenis Parklaankerk

20 januari 1924

Eerste preek binnen NPB Driebergen-Doorn.

21 april 1929

Eerste dienst in de nieuw gebouwde Parklaankerk.

Orgel, september 1954

Orgel is gereed en wordt voor het eerst bespeeld.

Toren, juni 2015

In juni 2015 heeft het torentje van de Parklaankerk in de voortuin gestaan. Bezoekers van de kerk en het filmhuis hebben de vorderingen van de broodnodige restauratie van dichtbij kunnen zien. Na 86 jaar is dit gemeentelijk monument, met adviezen van de Monumentenwacht, weer duurzaam gerestaureerd. Alle slechte delen zijn vervangen. Waarbij gekozen is voor het gebruik van Europees hardhout. Ook de Pyron (torenspits) is vernieuwd. Deze verkeerde in slechte staat en ook de verbinding bleek deels doorgeroest. Voor het aftakelen en terugplaatsen was een grote kraanwagen nodig. Deze is in werkende opstelling zo breed dat de auto's van onze buren moesten wijken en het verkeer op beide dagen niet door de laan kon.

Dankzij ieders inschikkelijkheid is alles zo vlot als mogelijk verlopen. De toren staat weer op zijn plaats en is deugdelijk vastgezet. We kunnen weer jaren genieten van een mooi opgeknapte kerktoren en een kerkklok die zonder te piepen geluid kan worden. Al met al een blik omhoog meer dan de moeite waard.

Parklaankerk | Parklaan 7 | 3972 JX Driebergen-Rijsenburg | info@parklaankerk.nl